Skip to content

Podsjetnik o obvezi prijave promjene podataka u sustavu fiskalizacije

  • by

Vezano uz nove protuepidemijske mjere Vlade Republike Hrvatske  u svrhu sprječavanja širenja zaraze virusom COVID-19 od 26. studenog 2020. godine između ostalog navedena je i odluka o privremenom uređivanju rada i ograničavanju radnog vremena ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga.

Podsjećamo sve ugostitelje na obveze koje se odnose na promjenu radnog vremena obrta ili privremenu obustavu rada obrta, a proizlaze iz Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom.

Navedenim Zakonom propisan je novi način dostavljanja podataka o  poslovnim prostorima u sustav fiskalizacije. Naime, svaki obveznik fiskalizacije iz čl. 15. st. 2. Zakona o fiskalizaciji, obvezan je Poreznoj upravi dostaviti podatke o poslovnim prostorima u kojima se obavlja djelatnost. Podatak o poslovnim prostorima treba sadržavati sljedeće podatke:

– OIB
– oznaku poslovnog prostora
– adresu poslovnog prostora
– tip poslovnog prostora
– vrstu djelatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru
– radno vrijeme i radne dane
– datum otvaranja poslovnog prostora
– datum zatvaranja poslovnog prostora
– status poslovnog prostora.

Oznaka poslovnog prostora treba biti označena na jednak način kao što će se navoditi na samom računu u dijelu broja računa – oznaka poslovnog prostora.
Adresa poslovnog prostora dostavlja se putem sustava ePorezna. Kao tip poslovnog prostora navodi se način poslovanja, kao što je internetska trgovina, pokretna trgovina i sl., ako se djelatnost obavlja na terenu ili ako je riječ o povremenim mjestima obavljanja djelatnosti. Vrsta djelatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru dostavlja se prema važećem šifarniku koji sadržava nacionalnu klasifikaciju djelatnosti. Obveznik fiskalizacije dostavlja podatak o datumu zatvaranja poslovnog prostora, ako se poslovni prostor privremeno ili trajno zatvara.

Ako dođe do promjene podataka o poslovnim prostorima koji su dostavljeni u PU, a osobito ako se u nekom poslovnom prostoru djelatnost prestane obavljati ili obveznik fiskalizacije počinje obavljati djelatnost u novom poslovnom prostoru, obveznik fiskalizacije obvezan je na propisani način, prije početka primjene promijenjenih podataka, dostaviti podatke o promjenama.

Podatke o poslovnom prostoru obveznik fiskalizacije koji naplaćuje u gotovini dostavlja po pojedinom poslovnom prostoru. Podaci se potpisuju ispravnim kvalificiranim digitalnim certifikatom te dostavljaju putem ePorezna s početkom obveze fiskalizacije, a prije početka dostave računa. Iznimno, porezni obveznici koji su obveznici fiskalizacije, a koji nemaju obvezu korištenja sustavom ePorezne i nemaju certifikat za pristup ePoreznoj, prijaviti će podatke o poslovnom prostoru službenicima u nadležnoj ispostavi Porezne uprave. Prijava podatka odvijat će se putem obrasca Prijava podataka u sustav fiskalizacije. Riječ je o obveznicima fiskalizacije koji nisu ujedno i obveznici PDV-a.

Ovdje možete preuzeti obrazac prijave podataka i prestanka primjene važenja podataka u sustavu fiskalizacije.